1/28/2018

PHP 7, mysql, Dreamweaver Server Behaviour

1. PHP 7 telah dilancarkan pada 30 Nov 2017. Beberapa perubahan telah di buat iaitu menambahkan ciri dan fungsinya, termasuk juga membuang beberapa fungsi lama dan di ganti dengan yang baharu.

2. mysql ialah fungsi tambahan kepada PHP. Ianya di perkenalkan pada PHP 2 hingga 6. Di mansuhkan penggunaanya pada PHP 7.

3. Ekoran pemansuhan  mysql. Fungsi seperti mysql_connect(), mysql_select_db() tidak lagi di kenali oleh PHP 7. Extension mysql telah di gantikan dengan mysqli. 

4. Solusi kepada pembangun sistem yang ingin kekal dengan mysql, pada masa yang sama ingin menggunakan PHP 7- boleh mencuba kaedah dari sini (https://ckon.wordpress.com/2015/08/06/put-mysql-functions-back-into-php-7/)

5. Bagi pengguna Dreamweaver. Setakat ini saya masih belum jumpa "add on" percuma bagi mysqli. "add on" berbayar boleh di dapati dari Webassist (http://www.webassist.com/product/mysqli) dan DMX Zone


Rujukan
http://phppot.com/php/mysql-vs-mysqli-in-php/
http://www.webassist.com/product/mysqli

No comments:

Cara download Installer windows 10 dalam format ISO

1. Jika anda bercadang untuk download windows 10 melalui website rasmi windows - pilihan untuk download dalam format ISO tidak di berikan.  ...